fara dumnezeu (ipotetic)

3 Apr

ideea este inspirata din alta parte si cred ca e bine sa o discutam. zi de zie ne intampinam cu aceasta problema, mai mult sau mai putin. nu neaparat ca in exemplu de mai jos.

se ia un om care lupta impotriva uneii fiinte aproape la fel de puternica ca dumnezeu. lupta omul nostru si lupta. toti ii spun ca o sa piarda, ca asta e soarta, dar el nici nu vrea sa auda. desi nu crede in dumnezeu, pentru ca atunci cand a avut nevoie de el nu a fost acolo , acum stie ca ultima sansa este dumnezeu.  incepe cautarea lu dumnezeu si intr’o buna zi ajunge la mana dreapta a lu dumnezeu.  acesta ii spune omului nostru ca dumnezeu nu il va ajuta si ca cel mai bine ar fi sa renunte la lupta.

intrebare este:

ce ai face tu atunci cand insusi dumnezeu care credeai ca e ultima ta sansa te refuza sa te ajute?  mai lupti, chiar daca stii ca nu ai sanse sa castigi? stiind ca de vei pierde toti cei dragi tie vor dispare. ce sanse mai ai tu? unde este dumnezeu?

Update:

ideea este preluat din episodul 16, sezonul 5 din  Supernatural

14 răspunsuri to “fara dumnezeu (ipotetic)”

  1. eu Aprilie 3, 2010 la 18:20 #

    Un om a visat ca mergea pe malul marii alaturi de Dumnezeu.Pe cer au inceput sa se arate, una cate una , scene din viata lui.In multe din ele a observat doua urme de pasi pe nisip: urmele pasilor lui si urmele pasilor lui Dumnezeu.
    A remarcat insa ca, de multe ori de-a lungul vietii lui, era doar un singur rand de urme.
    Si tocmai in momentele cele mai triste si mai grele!
    Pus pe ganduri, l-a intrebat pe Dumnezeu: “- Doamne, mi-ai promis ca daca te urmez , vei merge alaturi de mine toata viata mea. Dar cand am fost in cele mai mari necazuri, a ramas doar un singur rand de urme . Nu inteleg de ce m-ai lasat singur tocmai cand aveam mai mare nevoie de tine!”
    Domnul i-a raspuns: “ – Scumpul meu copil, eu te iubesc si nu te voi parasi niciodata. In momentele de incercare si suferinta, ai vazut doar un singur rand de urme, pentru ca eu te-am luat in brate..”

    Nici un om nu e mai puternic decat Dumnezeu, de geaba unii se cred atotputernici, atotstiutori, etc…
    greutatile prin care trecem sunt create tot de om din cauza: egoismului , lacomiei, invidiei, orgoliului…
    dar Dumnezeu intotdeuna este alaturi de noi dar unii dintre noi sunt mult prea egoisti incat sa recunoasca..
    Nimic nu se face fara voia lui Dumnezeu!
    o seara frumoasa !

    Paste fericit si Hristos a Inviat ! 🙂

  2. Lavinnia Aprilie 4, 2010 la 17:16 #

    Hristos a inviat ! 😀 Referitor la articolul tau, chiar nu vreau sa ma gandesc la asta .

    • analfabetul Aprilie 4, 2010 la 22:13 #

      Adevarat ca a inviat. eu m’am intrebat ce as face. sincer nu am gasit nici un raspuns.

  3. joschilotii Aprilie 4, 2010 la 20:27 #

    Da, da ! Sigur că da!…Paște fericit, eu păscui!

  4. joschilotii Aprilie 4, 2010 la 22:25 #

    Mai caută! Răspunsul este atât de aproape de tine, încât…mă opresc aici!

    • analfabetul Aprilie 4, 2010 la 22:31 #

      adica vrei sa spui ceva de genul ca indiferent daca e dumnezeu sau nu trebuie sa cred in mine. doar eu si numai eu pot face / realiza ce mi’am propus.
      m’am exprimat bine¨? asta e raspunsul?

      • proxymagape Aprilie 25, 2010 la 23:33 #

        Asta o regasesti amanuntita in „Demonii” lui Dostoieski” !

  5. joschilotii Aprilie 4, 2010 la 23:00 #

    Nu! 😦

  6. Gabriella Aprilie 8, 2010 la 21:59 #

    “Nici un fulg de zapada nu cade vreodata intr-un loc gresit”

  7. proxymagape Aprilie 25, 2010 la 23:41 #

    Celor care au spus Hristos a inviat! şi nu li s-a răspuns, Adevărat a înviat! Cât dspre afirmaţiile din blog, Analfabetul, te înţeleg, pentru că la mine, timp de doi ani a fost un crez de fiecare clipă să nu cred în nimic… Gândeşte-te că în abisul de imposibilităţi şi dezolări (chiar şi succesele devin dezamăgiri ale singurătăţii fiinţei), în acest neant, singur nu poţi fi Dumnezeul tău… Ce faci? Strigi! De ce strigi? Singur îţi eşti neputincios şi insuficient! Ai nevoie de Celălalt în afară de tine! Cine este Celălalt?…
    O, cât de plin de fiinţă şi de totalitate, chiar şi pentru o clipă, vei fi când vei descoperi că nu, nu ai cum să fi singur… Dacă nu eşti cu Dumnezeu (ceea ce ste imposibil), eşti măcar cu tine, cu dualităţile tale reale (Doamne fereşte!= sau imaginare…
    Cred că e mai economic să fii cu Dumnezeu decât cu tine…

    • analfabetul Aprilie 27, 2010 la 22:44 #

      da… deìnde cum privesti. dar ai perfecta dreptate.

      • proxymagape Septembrie 10, 2010 la 20:42 #

        Privesc cât se poate de drept și de în sus!

Lasă un răspuns

