tu esti ceea ce esti si eu sunt ceea ce sunt – se poate oare?

3 Dec

stiu ca nu esti perfect, nici tu nici eu. perfectiune singulara nu exista. perfectiunea este format din entitatea divina (dumnezeu), natura si om. nici una dintre aceste 3 nu poate atinge singura perfectiunea. prin absurd daca s-ar ajunge la asa ceva totul ar disparea. deci ce intelegem de aici? ca omul sau orice fiinta sau non fiinta de pe pamant sau univers nu poate atinge perfectiunea, indiferent cat de mult s-ar stradui.

deci ce ne face ceea ce suntem.

multi ar spune felul cum gandim, cum aratam, cate femei/barbati am avut, etc. eu spun ca alegerile pe care le facem ne face ceea ce suntem si vom fi.

indiferent in ce situatie te-ai afla, cat de periculos ar fi tu alegi ce vei face. chiar daca cine te ameninta cu moarte alegera iti apartine. nu conteaza si nu tre sa dam vina pe situatia care era sau a dus la acel eveniment.

tu ai ales sa te imbraci astazi in blugi, tricou multa, adidasi, soseste albastre, sa te duci la munca, la scoala, sa o inselei pe nevastat, sa te imbeti, etc. in acelasi timp puteai alege altceva. nu e de vina seful ca stai peste programul de munca. puteai alege sa pleci acasa. dar tu vei spune daca spuneam ca nu vreau ma dadea afara. nu are nici o importanta acest lucru.

algerea pe care o facem nu se poate baga nimeni. nici cea mai mare forta din univers nu poate alege in locul nostru. de aceea  Liber arbitru este regula de aur in acest univers. dumezeu ne-a creat nu? se spune ca el a facut aceasta regula. deci chiar si el care e atotputernic nu poate interveni peste aceasta regula. desigur poti influenta dar in cele din urma decizia iti aparatine.

alegerile pe care le face fac diferenta dintre castigator si ratat. vei spune ca primul a avuy noroc si alte chesti, dar nu e asa. el a stiu sa alega bine, sa faca compromisuri cand si unde a trebuit. pe cand tu al doilea ai facut cele mai naspa alegeri si mai presus de toate astea dai vina pe toti, mai putin pe tine. Castigatorul stie ca doar facand numai alegerile care trebuie poate reusi si ca singura persona responsabila de reusita sau de esec este chiar el. pe cand tu nu stii acest lucru sau nu vrei sa-l constientizezi.

in viata asta de cacat cum o numesc unii nu se poate sa faci numai alegeri bune. nu exista asa ceva. viata pe acest pamant si nu numai e formata din bine si rau. exista o balanta. una fara alta nu poate exista. deci trebuie sa intelegi ca  e necesar sa faci si alegeri mai putin bune/proaste. din acestea poti invata ca data viitoare sa stii ce sa alegi.  si tot din aceste alegeri mai putin bune/proaste inveti sa apreciezi frumusetea, bunatatea, fericirea din acesta lume.

tot ele te fac sa devii mai bun, mai competent fata de cei care te inconjoara.

tu ai sa iesi si sa te cuplezi cu o tipa/tip care desi stiai ca nu e de tine. cand s-a intamplats a te raneasca ai dat vina pe ea/el pe situatie, pe prieteni, familie, etc.  cand ar trebui sa analizezi care au fost motivele si circumstantele care te-au facut sa faci acea alegere desi stiai ca nu e bine pentru tine. ca data viitoare sa nu mai faci aceasi greseala si sa faci alegera corecta.

tu ai ales un job care nu iti aduce nici o statisfactie. nici macar materiala.  tu ai ales sa iti faci poze nud cu telefonul/aparatul prietenului . cand acestea au aparut pe net ai inceput sa gasesti o gramada de vinovati, motive pentru care sa ajuns la asta.

intelegi ca puteai face cu totulalte decizii.  si uite asa ajungem sa pe la vreo 80 de ani (in cazuri fericite) si ne dam seama ca nu am facut nimic din ceea ce ne place/pasioneaza.  incepi sa analizezi si sa regreti. vei spune daca faceam alta algere in acel moment din viata mea poate eram altcineva, daca alegeam sa fiu eu insumi si nu ce vrea mama, tata, prietana/ sotia, etc.  exemplele pot continua.

stiu ca e greu sa fii ceea ce esti de fapt in acesta lume, dar tre sa lupti pentru tine. ca nu o va face nimeni altcineva. in viata daca nu faci ce te pasioneaza si ceea ce iti doresti vei fi doar o umbra pe pamant. si cum umbra dispare cand se stinge lumina asta vei disparea si tu , cu multe regrete si fara sa te regrete nimeni. ve muri un nimeni.

si eu mai tot timpul cand am facut/ales ceva m-am gandit la cei din jurul meu si nu la mine. vreau ca acest lucru sa se schimbe. vreau sa fiu eu insumi, vreau sa treiesc, sa simt pasiune, sa simt viata. nu cred ca voi reusi dar macar voi incerca. sper doar sa fiu si eu un castigator ultimile 5 minunte din viata mea.  daca voi resusi acest lucru atunci voi putea muri fericit. am lupat si am castigat. nu a fost mult dar stiu ca am reusit si in viata urmatoare ma voi intoare cu forte noi.

acum aleg sa inchei acest post.

Lasă un răspuns

